Kitty deken is af!

Nadat ik vorige week al de hartjesdeken had afgemaakt, was het dit weekend tijd voor het afmaken van de Kitty deken voor Lisa. Ik moest nog 18 vierkantjes en daarna nog een rand eromheen haken. Als rand heb ik eerst een toer vasten gehaakt, waarbij ik tussen de vierkantjes een losse haakte. Daarna heb ik met geel een schelpenrandje erom heen gemaakt (5 stokjes, twee steken overslaan, een vaste, twee steken overslaan, 5 stokjes etc).

wpid-img_20141005_093255.jpg

Lisa is er erg blij mee, zoals je ziet.

Dan nu de statistieken:

Ik heb er 363 dagen overgedaan, waarvan ik 110 dagen aan de granny squares heb gewerkt en ik denk zo’n 3-4 dagen aan de rand. Dit laatste heb ik niet echt bijgehouden. Per dag dat ik Granny squares heb gehaakt, heb ik gemiddeld 5,9 vierkantjes gehaakt. De volgende materialen zijn gebruikt (allen Phil Cotton 3): 20 bollen wit, 4 bollen zwart, 1 bol rood en 6 bollen geel.

De deken bestaat uit 648 Granny squares (18×36): 458 witte, 77 zwarte, 19 rode en 91 gele.

En dan hieronder weer de grafieken. Alle WIP-tjes zijn nu af. Maar gelukkig wacht er al weer een volgende uitdaging voor me. Hierover later meer.

chart_2chart_1

Geef een reactie

