Pannenlappen

Een vriendin van mij is op 30 mei 2014 getrouwd. Ik heb haar leren kennen tijdens mijn onderzoeksstage in Baltimore (in 1998). Aangezien ze in Amerika woont en daar ook zou trouwen was het niet mogelijk om bij de bruiloft te zijn. Maar ik wilde dit niet zomaar voorbij laten gaan, dus besloot ik om iets voor haar te maken, wat klein genoeg was om op te sturen. Haar naam is Chris en ze is getrouwd met Julie. Het resultaat is ondertussen bij haar aangekomen en hieronder zijn de foto’s te zien.

wpid-wp-1399143381107.jpeg

 

De 2 pannenlappen zijn gemaakt door 4 lapjes te haken van vasten (36 toeren en 36 vasten per toer). Daarna is op 2 lapjes geborduurd met een kruissteek. De andere lapjes zijn hieraan vastgehaakt door de twee lapjes samen te haken met vasten. Het lusje uiteindelijk is een ketting van lossen en terug met halfvasten.

Ze waren er erg blij mee.

Since she will probably also read this, I will also translate the introduction in English.

A friend of mine got married on May 30th, 2014. I met her during my internship in Baltimore (in 1998). Since she lives in the US and obviously also was going to get married there it was not possible for me to attend her wedding. As I did not want to let this go by without a notice, I decided to make something for her, that was small enough to be sent to the US. Her name is Chris and she got married to Julie.

 

Geef een reactie

