Creatief weekend

Deze keer geen haakzaakjes in deze post, maar een ander creatief stukje. We zijn in huis druk bezig met een interne verhuizing rond te krijgen. We hebben een dakkapel laten plaatsen en zijn nu aan het kijken hoe we de rest van de kamer gaan laten verbouwen. Onze oudste dochter zal op de zolder haar kamer krijgen. De jongste dochter zal dan verhuizen naar de grotere kamer op de 1e verdieping (waar nu nog de oudste zit). Ik heb altij een zwak gehad voor een heerlijk leesplekje of zitplekje voor een raam. Helaas heb ik dat nooit gehad, maar nu leek het me leuk om zoiets te creeeren op de zolderkamer. Maar het moet ook nog wel functioneel blijven natuurlijk. Dus ik heb een kist gemaakt van MDF en deze mooi versierd met latjes en gelakt. Deze was al een tijdje klaar. Afgelopen weekend waren we bij mijn ouders en mijn moeder heeft toen kussen genaaid voor op de bank. Eerst uiteraard de stof uitgezocht. We zijn uiteindelijk geslaagd bij de Kwantum op de Woonboulevard in Heerlen.

wpid-img_20140601_155217.jpg   wpid-img_20140601_155223.jpg  wpid-img_20140601_155235.jpg     wpid-img_20140601_155232.jpg

 

Zoals je kunt zien, past het kussen mooi bij de kist en ook de andere kussens die mijn moeder heeft gemaakt zijn goed gelukt.

Mijn moeder had ook een dekentje gemaakt voor de poppenwieg die voor Lisa wordt. Deze stond altijd op de kamer van Andrea, maar deze zal voor Lisa worden. De bekleding die erin zat was ook aan het verslijten, dus deze heb ik eruit gehaald. Aangezien het hemeltje nu niet meer paste bij het dekentje, heb ik daar een nieuwe voor gemaakt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er best trots op ben dat het gelukt is.

wpid-img_20140601_185518.jpg    wpid-img_20140601_185526.jpg

Het wiegje is trouwens nog door mijn opa gemaakt voor mij.

 

 

Geef een reactie

