Rammel kubus

Ik ga samen met een vriendin op kraamvisite. Voor de baby heb ik de rammel hamer gehaakt. Voor de dochter van de vriendin haakte ik een rammel kubus.

wpid-img_20140404_170051.jpg

Het idee kwam toen ik deze foto zag. Ik was al van plan om een leuke kubus te maken, maar ik wist nog niet precies hoe en wat. Toen ik deze kubus zag wist ik het. Ik heb 6 granny squares gemaakt volgens het patroon dat onder aan het bericht staat. Ik heb 3 rijen gehaakt. Als materiaal heb ik 6 verschillende kleuren Scheepjeswol Sammy. Deze is lekker zacht. Alle granny squares zijn gehaakt met haaknaald 4.0 mm. Daarna heb ik een aantal grannies aan elkaar gehaakt met zwarte Scheepjeswol Sammy.

wpid-img_20140404_162143.jpg wpid-img_20140404_162149.jpg

Omdat ik bang was dat de vulling door de gaten naar buiten zou komen heb ik op de achterkant zwarte stof geplakt. Daarna heb ik de overige ribben van de kubus gehaakt met zwart en alvorens de laatste gehaakt werd, een rammel dingetje en vulling erin gestopt.

Geef een reactie

