Pyjama tassen

Deze keer geen haakwerkjes, maar een keer een naai werkje. Ik was het ondertussen redelijk zat om iedere keer de pyjama van mijn oudste dochter op te moeten ruimen. Ze heeft namelijk een half-hoog slaper en kan niet vanaf de grond bij haar bed om de pyjama onder haar kussen te stoppen. Dus iedere ochtend deed ik dat. Nu weet ik dat ik vroeger een soort van tas heb gehad om mijn pyjama in op te bergen. Ik was dan ook al een tijd op zoek naar zoiets, maar nooit echt een leuke gezien. Dus heb ik vanochtend de stoute schoenen aangetrokken en ben ik er eentje zelf gaan haken. Nu wist ik al als ik er eentje voor de oudste maak, dan wil de jongste er ook een. Dus daar maar mee begonnen. Hier heb ik de klassieke fouten mee gemaakt: stof vastgenaaid die niet vastgenaaid moest worden. De touwtjes niet hoog genoeg vastgemaakt etc… Maar hij is toch wel mooi geworden (al zeg ik het zelf).

wpid-DSC_2674.jpg De klep heeft klitteband om dicht te houden, omdat hij anders open zou blijven hangen was ik bang.

 

wpid-DSC_2673.jpg

 

 

 

 

 

Daarna was het tijd om aan die voor Andrea te beginnen. De doek waar hij van gemaakt is, is de doek waarin haar babypop Annabel lag toen ze om kreeg op haar derde verjaardag. Hier heb ik een naad uit moeten halen, omdat hij wel erg scheef gemaakt was. Nu is hij wel mooi geworden. Hopelijk vinden de kinderen ze ook mooi.

wpid-DSC_2675.jpg

Plaats een reactie