Paasmandjes

Nu de carnaval voorbij is, wordt het weer tijd om ons klaar te maken voor Pasen. Een paashaasje is al gemaakt en het leek me ook wel leuk om mandjes te maken voor de kinderen om de eieren in te stoppen tijdens het eieren zoeken. Ik kwam op internet een leuk patroon tegen. Tijdens het haken vond ik het mandje toch wel erg klein worden. Daarom heb ik het patroon wat vergroot. Na toer 4 heb ik nog twee toeren gemeerderd, dus toer 5 heeft 40 steken en toer 6 48 steken. Na toer 10 heb ik nog twee toeren van 48 steken gehaakt en toer 13 is gehaakt door iedere 11e en 12e steek samen te haken (44). Dit heb ik gedaan omdat het werkje naar buiten begon te hangen. Het hengsel is ook langer gemaakt. Het totale haakwerk is 40 toeren geworden. Het mandje is gemaakt met naald 5,0 mm en zeeman royal acryl garen gemêleerd roze.
Na afloop heb ik met goud Fiona van de zeeman hun namen erop genaaid. De binnenkant is afgewerkt met vilt (gelijmd).

image

Geef een reactie

