Uilen familie

Het uiltje wat ik heel lang geleden gemaakt had, heeft Lisa zich toegeeigend. Ze had deze dan ook meegenomen naar het kinderdagverblijf. Een van haar leidsters daar is blijkbaar uilengek, tja en wat doe je dan als haakverslaafde. Dan ga je voor de leidster maar een uiltje haken. Volgens Lisa waren paars en roze haar lievelingskleuren. Zo gezegd zo gedaan.

wpid-DSC_0013.jpg

Als na een avondje haken je ’s ochtends het uiltje op de tafel hebt staan, is je andere dochter opeens chagrijnig. Wat blijkt, zij wil ook een uiltje. Dus dan maar weer een avondje gehaakt.

wpid-DSC_0014.jpg

De kleuren heeft ze zelf uitgezocht en lijken redelijk veel op de kleuren van Inky 2. Dus ondertussen hadden we al 3 kleine uiltjes. Deze zijn allemaal gehaakt met katoen en haaknaald 2.5 mm. Bij het lichaam en de vleugels is een lurex draad meegehaakt voor het glitter effect.

Het leek me wel leuk om een keer het effect te zien van hetzelfde patroon, maar een andere dikte van garen en dikte van haaknaald. Dus vandaag weer een paar uurtjes zitten haken. Het haken is hierbij niet het werk, maar het in elkaar zetten is het meeste werk.

wpid-DSC_0016.jpg

Deze is gemaakt met het acryl garen van de Kitty muts en bloemetjes muts en haaknaald 6mm. De oogjes zijn in dit geval gemaakt van veiligheidsoogjes. Ook heb ik in dit geval de uil gevuld met restjes stof ipv met de standaard vulling. Normaal zet ik de draden vast door een paar keer heen en weer te steken door de vulling heen. Dat leek me in dit geval vrij lastig. Dus vandaar heb ik de uil pas op het laatste moment gevuld en gesloten. Op deze manier kon ik de draden vastknopen aan de binnenkant van de uil. De resten van de draden heb ik laten zitten en dienen ook als vulling. Tijdens het haken zei Lisa al een paar keer dat ze een gele uil wilde, maar deze keer was het eerste exemplaar voor Andrea.

Hier is de uilenfamilie te zien, samen met familie roodborst. Ook hebben we een uilenboot (ipv een berenboot)

wpid-DSC_0018.jpg      wpid-DSC_0019.jpg

Uiteraard wil Lisa ook nog een grote uil, dus die komt er ook nog aan. Dezelfde kleur als die van Andrea, maar er zullen andere veiligheidsoogjes in komen, zodat ze te onderscheiden zijn van elkaar.

One response to “Uilen familie”

  1. Tineke kuipers says :

    It’s you’re lucky day! Ik heb je namelijk genomineerd voor de Liebster Award ! Als je het leuk vind mag je meedoen. Hier lees je hoe het werkt groet Tineke
    http://hakenenzowatmeer.blogspot.com

Geef een reactie

