Bloemetjes muts

Voor de muts van Lisa had ik natuurlijk volledige bollen acryl gekocht van fuchsia, zwart, geel en wit. De witte is goed gebruikt, maar de andere drie kleuren waren nauwelijks gebruikt. Tja wat doe je dan, dan vraag je aan je oudste dochter of zij ook een muts wilt en welke kleur ze dan wilt (behalve wit). Uiteraard werd dat roze (fuchsia). Ze wilde er dan een wit randje langs en bloemetjes (madeliefjes) op. Daarbij liet ze het madeliefje zien wat ik al een keer gemaakt had. Ik was hier niet helemaal kapot van, maar heb deze uiteindelijk wel gebruikt, maar dan de hart van het bloemetje met een magische ring gemaakt. Hierdoor zijn ze mooier geworden.
wpid-DSC_2654.jpg
Bij het maken van de muts heb ik 1 toer meer gemeerderd dan bij Lisa en daarna 7 toeren met gelijke aantal steken. De oorflappen zijn ook hier (net als bij de muts van Lisa) 12 steken. De bloemetjes zijn op de oorflappen gekomen en ik vond de voorkant nogal leeg zo. Na lang nadenken besloten om er een “A” (van Andrea) op te haken. Dat is gedaan met geel acryl, haaknaald 5mm. Op deze site staat uitgelegd hoe je dit moet doen.
wpid-DSC_2652.jpg wpid-DSC_2653.jpg

Ik twijfel nog of de A blijft, of dat dit ook een bloemetje moet worden. Vanavond maar even aan Andrea vragen.

Trackbacks / Pingbacks

  1. Uilen familie | HaakBlog - februari 27, 2014

Geef een reactie

