Kitty muts

Gisteren vroeg Lisa me opeens of ik voor haar een Kitty muts wilde haken. Dat leek me wel wat, dus eerst samen met haar op internet gezocht naar plaatjes en patroontjes. We kwamen er twee tegen: Vlinderbiz en Breien en Beppen. Het verschil tussen beide was dat de een met haaknaald 4.5 mm en de ander met 6 mm haaknaald gehaakt werd. Een materiaal check leerde dat ik niet de juiste kleuren en materialen hiervoor had, dus meteen maar even met haar naar de winkel gegaan om te kijken wat er te vinden was op City Plaza. Gelukkig heeft de stomerij tegenwoordig heel veel haak- en breigaren. Uiteindelijk hebben we gekozen voor de volgende acrylen:

Scheepjeswol Roma Hidde
Wit: kleur 05
Fuchsia: kleur 21
Geel: kleur 33
Zwart: kleur 04

En daardoor is de muts dan gehaakt met haaknaald 6mm en volgens het patroon van Breien en Beppen. Ik heb hem iets groter gemaakt dan in het patroon staat, namelijk een totaal van 62 steken op het einde en dit 7x herhaald. De oorflappen heb ik ook iets groter gemaakt, namelijk 12 steken ipv 10. Hierdoor zitten er 19 steken tussen de oorflappen. Ook heb ik een magische ring gemaakt in het begin, hierdoor is de bovenkant mooier dicht.

wpid-DSC_2648.jpg

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem goed gelukt vind. Nu maar hopen dat hij past (vanochtend toen hij half af was al een beetje gepast) en dat Lisa hem ook leuk vindt.

Update: Lisa vond hem geweldig en wilde hem ook meteen op naar het kinderdagverblijf

wpid-DSC_2651.jpg

 

Trackbacks / Pingbacks

  1. Bloemetjes muts | HaakBlog - februari 14, 2014
  2. Uilen familie | HaakBlog - februari 27, 2014
  3. Kitty sjaal | HaakBlog - februari 6, 2015

Geef een reactie

