Hello Kitty

Een vriendin van mij vond het Kitty tasje erg leuk. Ook de deken waar ik mee bezig ben vind ze erg leuk. Hierop zei ze dan ook:”Ik wil ook iets van Kitty”. Dat laat ik me natuurlijk  geen twee keer zeggen, zeker gezien ze wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Ik ging meteen aan de slag: eerst in mijn hoofd: wat zou ik kunnen maken. Daarna met mijn handen. Het resultaat zie je hieronder.

wpid-DSC_2626.jpg

 

Een Kitty sleutelhanger. Deef (mijn man) vond hem niet heel erg lijken, Andrea (mijn oudste dochter) vroeg toen ze thuiskwam voor wie ik die kleine Kitty had gehaakt. Dus hij is in ieder geval wel herkenbaar. Het patroon heb ik zelf bedacht en staat hieronder uitgeschreven. Hij is gemaakt met restjes katoen en haaknaald 2.5 mm.

Basis in wit
begin met een magische ring en haak hier 6 vasten in
1. 2 vasten in elke vaste (12)
2. 2 vasten in iedere 2e vaste (18)
3. 2 vasten in 2 vasten, 2 vasten in 1 vaste, 3 lossen, 1 half stokje in tweede losse van haaknaald, 1 stokje in 3e losse, 1 vaste op de cirkel overslaan, 1 vaste, 2 vasten in de volgende vaste, 3 lossen, 1 half stokje in tweede losse van haaknaald, 1 stokje in 3e losse, 1 vaste op de cirkel overslaan, 1 vaste, 2 vasten in de volgende vaste, 2 vasten in 2 vasten, 2 vasten in 1 vaste tot einde.
Sluit met een halve vaste en hecht af, laat een lange draad hangen.
Deze wordt 2x gehaakt. Op 1 van de twee wordt het gezichtje geborduurd en het strikje vastgemaakt. De andere dient als achterkant, zodat alle draden netjes weggewerkt kunnen worden (net als bij de uiltjes).

Strikje (roze)
2 lossen
1. 1 vaste in 2e losse, 1 keerlosse
2. 1 vaste in vaste, 1 keerlosse
3. 2 vasten in vaste, 1 keerlosse
4. 2 vasten, 1 keerlosse
5. 2 vasten, 1 keerlosse
6. 1 vaste overslaan, 1 vaste, 1 keerlosse
7. 1 vaste, 1 keerlosse
8. 1 vaste, 1 keerlosse
9. 2 vasten, 1 keerlosse
10. 2 vasten, 1 keerlosse
11. 2 vasten, 1 keerlosse
12. 1 vaste overslaan, 1 vaste, 1 keerlosse
13. 1 vaste, 1 keerlosse
14. 1 vaste, afhecten (laat een lange draad hangen)
Door de twee uiteindes naar het midden te vouwen en vast te naaien met de lange draad onstaat een strikje. Zie ook het patroon van het kitty tasje, alleen is dat strikje wat groter.

Borduur het gezicht op 1 van de 2 bases, naai het strikje erop en hecht alle draden goed af. Naai de tweede basis aan de achterkant vast en gebruik de overgebleven draden als opvulling. Een ringetje eraan zetten en klaar is de sleutelhanger.

Mocht je ook eentje gehaakt hebben, dan zie ik graag het resultaat. Dit patroon mag door iedereen nagemaakt worden, mits je de bron erbij vermeldt.

One response to “Hello Kitty”

  1. M. Baggermans says :

    ik zoek het patroon van maja de bij

Geef een reactie

