Kerst vingerpoppetjes

Iedere maandag zet Inge Snuffel een nieuw patroon van een Kerst vingerpoppetje online. Veel mensen haken dan meteen het nieuwe patroon. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo goed hierin was, aangezien ik nog een aantal andere zaken had liggen. Ik vond de poppetjes wel erg leuk, dus ze stonden wel op mijn todo lijst. Vandaag ben ik eraan begonnen, mede ook omdat de kinderen er niet waren en ik de vingerpoppetjes dan in de adventskalender kan stoppen een keer. Ik heb vandaag de afgelopen drie weken ingehaald en alle drie de patronen die ze tot nu toe heeft gepubliceerd gehaakt. De vingerpoppetjes zijn gehaakt met haaknaald 3.0 mm en restjes Catania of Phil Coton 3 haakgaren. De sjalen zijn 30 lossen lang.

Het sneeuwmannetje:

wpid-DSC_2429.jpg

 

Ik heb de hoed ietwat aangepast. De hele hoed is gehaakt, door op het einde van het patroon 2 vasten in iedere steek te haken, maar alleen in de voorste lussen. Dan een halve vaste, 2 lossen en verder rond haken met halve stokjes, waarbij in iedere 6e steek 2 halve stokjes worden gehaakt.

 

 

 

 

 

Het kerstmannetje:

wpid-DSC_2430.jpg

 

De pompom op de muts is gemaakt met merino wol.

 

 

 

 

 

 

Het kerstmuisje:

wpid-DSC_2432.jpg

Hier zie je ze alledrie bij elkaar

wpid-DSC_2434.jpg

Ik kan niet wachten om de overige twee vingerpoppetjes ook nog te gaan haken.

Update: het rendier is hier te vinden. Het kerstelfje is hier te vinden.

3 responses to “Kerst vingerpoppetjes”

  1. Inge Snuffel says :

    Leuk!!! bedankt voor je linkje!

Trackbacks / Pingbacks

  1. Kerst vingerpoppetje | HaakBlog - december 13, 2013
  2. Kerstvingerpopje | HaakBlog - december 21, 2013

Geef een reactie

