Maja de Bij

Maja de Bij is af. Ik had voor de dochter van een vriendin van mij Super Mario gemaakt. Voor haar jongste dochter leek het me wel leuk om een Maya de Bij te maken. Na lang zoeken voor een patroon kwam ik er eentje tegen die te koop was. Hier hoefde ik niet lang over te twijfelen. Hij zag er zo schattig uit. Het was wel veel werk, maar ik ben trots op het resultaat. Hij zal morgen van eigenaar veranderen.

image   image image

Hieronder wat tussenstappen tijdens het productieproces. Het leuke was dat je hier weer snel resultaat had, doordat alles wat je gemaakt had meteen kon bevestigen. Alleen de haarlokken moesten eerst alle 21(!) gemaakt worden, alvorens ze vast te zetten.

image  image

image   image

Maja is gemaakt met de volgende materialen:

Catania geel (kleur 208)
Phil coton 3 zwart (kleur 131)
Catania wit (kleur 106)
Zwarte pijpenrager
Haaknaald 2.5 mm

De volgende keer moet ik de pijpenragers aan het hoofd vast zetten alvorens het hoofd te vullen. Nu heb ik ze gelijmd en ik hoop dat dat blijft zitten.

7 responses to “Maja de Bij”

  1. Nicole says :

    Wauw!!! Heb je misschien een iets uitgebreider patroon? Wil hem zoooo graag maken:-)

  2. Nicole says :

    Of een website waar ik het patroon kan vinden 😉

  3. Mark Fleuren says :

    Heb je een iets uitgebreider patroon om na te maken

  4. M. Baggermans says :

    waar kan ik de nederlandse beschrijving kopen

Geef een reactie

