Truitje

Zoals al eerder vermeld had ik een zonnetje gemaakt en wist ik nog niet zo goed wat ik ermee moest doen. Ondertussen had ik er nog 1 gemaakt en wist ik nog steeds niet goed wat ermee te doen. Vanochtend had ik het rokje voor babypop afgemaakt en vond ik dat ze ook nog een truitje moest krijgen. Het plan was in eerste instantie om de zonnetjes aan elkaar te haken en daar dan twee lapjes van te maken (een voor- en een achterkant) en deze dan aan elkaar te naaien. Dit luktte echter niet, omdat 4 zonnetjes te groot was voor babypop. Dus mijn moeder kwam met het idee om er schouderbandjes aan te haken en er een stukje tussen te haken. Zo gezegd (niet) zo gedaan.
Ziehier het resultaat. Voor babypop is het prima, maar het is niet optimaal. Maar babypop is weer bij de tijd.

image  image  image

De schouderbandjes zijn gehaakt door 23 lossen te haken en vanaf de 3 losse 1 rij stokjes.
De tussenstukjes zijn gehaakt door 13 lossen te haken en vanaf de 3e losse 2 rijen stokjes.
Daarna ben ik begonnen met vasten te haken rond de zonnetjes en op de gezetten stukken de schouderbandjes, of de tussenstukken mee te haken.

Geef een reactie

